Våra träningspass

Tröskelintervaller:
Fokus ligger på tröskelintensitet och backträning. Tröskelintervaller körs i lägre intensitet än våra banintervaller (ungefär halvmarafart) och används dels för att träna hjärta/lungor och förmågan att förse kroppen med syre och energi, men också för att förbättra fartuthållighet och kroppens förmåga att hantera mjölksyra.

Tid: Måndagar kl 18-19
Plats: Samling intill parkeringen vid Ryds motionscentrum

 

Banintervaller:
På våra banpass kör vi korta intervaller i hög intensitet med syfte att öka kroppens förmåga att syresätta våra muskler och att springa i högre farter. Vi lägger också extra tid på att slipa på löpsteget med hjälp av olika löpskolningsövningar. Välkommen till torsdagsträningen!

Tid: Torsdagar kl 20-21
Plats: Campusarenan/Campushallen i Linköping
Förkrav: Du bör kunna springa minst 5 km i ett sträck.


Långpass:
Samling vid röda magasinet och sedan delar vi upp oss i grupper och springer circa 2h i en fart som passar gruppen. Syftet med långpass är att vänja kroppen vid att arbeta under längre tid, vilket innebär att man bör släppa fokus på fart och springa i ett behagligt distanstempo (bra att tänka på vid val av fartgrupp). 

Förslag på runda baserat på rådande förhållanden (väder, underlag etc.) läggs upp på hemsidan senast dagen före passet. 

Tid: Lördagar 9:30-11:30
Plats: Samling på parkeringen vid röda magasinet (fd Garnisonsmuseet) i Linköping. Se karta här!

 

Intervaller:
Träningen i Mjölby varierar mellan olika typer av intervaller. Vilket pass som är planerat kan du se i schemat.

Tid: Tisdagar 18:00
Plats: MOK-stugan, Mjölby