Linköping - Intervaller

Intervallträning

Denna träning riktar sig till både nybörjare och vana löpare och är även ett bra sätt att lära känna likasinnade. Medlemsskap är inte nödvändigt för att prova på några gånger, men rekommenderas. (Se anmälningslänk på startsidan)

Förkrav: Du bör kunna springa minst 5 km i ett sträck.

IK Akeles intervallträning för seniorer och veteraner genomförs på torsdagar 20:00 på Campusarenan (hitta hit) under sommaren inne i Campushallen (hitta hit) under vintern och dagens program visas längst ner på denna sida. På den här träningen kan du förvänta dig att träffa andra likasinnade löpare, få hjälp med träningsmotivationen och löptekniken samt att bli snabbare.

Träningen är till för alla - både hårt satsande, motionärer samt nybörjare i alla åldrar. Du bestämmer själv tempot och kör så mycket du orkar. Gemensam träning brukar medföra lite extra motivation. Meningen är dock framförallt att du ska ha kul på träningen, känna gemenskap och förhoppningsvis lära dig något. I träningsschemat nedan finns tre olika föreslagna nivåer för varje träningstillfälle. Tanken är att du själv ska kunna välja vilken nivå du vill ligga på. Nybörjare bör börja på normalnivån några tillfällen för att sedan öka till nästa nivå. För att köra på den hårda nåvån bör man ha tränat löpning med intervallträning i minst ett år. Vid vissa tillfällen förekommer inte denna uppdelning.

Träningspasset inleds med löpteknikövningar och information. Därefter följer dagens intervallpass och varannan vecka avslutas passet med 10 min funktionell core-träning. Välkommen till torsdagsträningen!

Datum Plats Aktivitet Tränare
07 sep 20:00 Campusarenan Banintervaller 4x1000 m, 3 min vila. Åsa Widarsson
14 sep 20:00 Campusarenan 8x800m Åsa Widarsson
21 sep 20:00 Campusarenan Intervaller Pernilla Åström
28 sep 20:00 CampusArenan Intervaller Micke Rosenqvist